Nokia 5220 XpressMusic blauw, groen, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 5220 XpressMusic blauw, groen, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martin Meijerink 08-10-2009

Iets meer dan twee weken ben ik hem kwijt geweest vanwege de reparatie (zie vorige review van mij), en hoewel zo'n apparaat niet kapot hoort te gaan, ben ik wel tevreden over de service van Nokia (ze hebben gewoon gedaan wat ze moesten doen). Ik heb ook geen gezeur gehad over het feit dat ik twee knopjes had uitgeschakeld, aangezien dit niet gaat zonder hem open te schroeven.
Ik heb hem nu een week terug, en hij doet het weer prima, wel was ik natuurlijk alle data kwijt, en ze hebben hem geupdate met de nieuwste firmware (V 07.23).
Nou hoop ik alleen wel dat ze hem niet alleen ff opnieuw geflasht hebben, maar dat ze ook de oorzaak hebben opgelost.

Martin Meijerink 22-09-2009

Ik heb hem 5 maanden, was er heel erg blij mee, omdat het precies had wat ik wou, en niet had wat ik niet wou, voor mij is het gewoon:
- een goede mp3speler
- 3.5mm jack plug
- USB mass-storage (dus geen software nodig om mp3's erop te zetten)

Alleen wel heel erg jammer dat hij zonder enige aanleiding plotseling ineens alleen nog maar Contact Service kan zeggen, hij is gewoon hartstikke dood, ook een firmware-upgrade lukte niet. Ook bij het Nokia Service Point bij mij in de buurt konden ze er niks meer mee, dus hebben ze dat ding naar Nokia gestuurd. Nou moet ik 2 tot 3 weken wachten tot die lui van Nokia hem gefixt hebben...

Ondanks deze zeer slechte ervaring zou ik als ik nu een nieuwe zou moeten kopen, toch weer precies hetzelfde model kiezen...

Voor gebruiksgemak een 8, omdat het de knoppen op de zijkant makkelijk per ongeluk worden ingedrukt, en dat is vooral irritant als je een podcast van een paar uur aan het beluisteren bent, kun je weer minuten lang spoelen voordat je weer bent waar je was gebleven... En het spoelen op zich gaat ook weer niet al te snel...

En voor degelijkheid een 3, aangezien zo'n ding het toch langer dan 5 maanden moet uithouden, en na een beetje zoeken op internet blijkt nl. dat ik niet de enige ben met een dooie nokia...

Robbert-Jan 09-08-2009

Ik heb dit toestel nu een halfjaar in mn bezit en ik ben er erg blij mee!
Ik had hem gekocht met de volgende eisen:
- Gebruiksgemak, dus gewoon lekker vlot alles kunnen vinden
- goede muziek
- een paar spelletjes
- en een kleine goede camera vond ik wel handig
- en degelijk

Hij blijkt hier overal volledig aan te voldoen: ongeloofelijk veel sneltoetsen wat na een weekje 2 al erg handig is als je ze allemaal kent, muziekkwaliteit van de luidspreker is erg goed(oortjes gebruik ik niet zo vaak), leuke spelletjes waarbij o.a. guitar hero en de camera is beter dan op het eerste gezicht zo lijkt. Het enige wat ik er op aan zou kunnen merken is dat ik al vrij snel vetvlekken zag op mn scherm, maar waarschijnelijk is dat bij alle mobiels zo en het is geen megaprobleem. eind conclusie=9,4

Babsi 10-05-2009

Een paar dagen in het bezit en wat een super leuke telefoon
Ik heb de zwart met rode variant en wat een leuke vormgeving
Erg plat en klein met een super geluid en vele mogelijkheden
Het menu is erg overzichtelijk en makkelijk te bedienen
Heb nog niet alles uitgeprobeerd maar dat komt in de volgende dagen
Camera maakt ook goeie fotos
Een dikke 10 voor deze telefoon van Nokia

Thijs83 23-04-2009

Een paar dagen in bezit, maar krijgt nu al het stempel van 'goede aankoop'.

Had eerst de N73 met een stuk meer opties, maar ook een stuk langzamer. De 5220 gaat lekker rap door de menu's, is een stuk lichter en heeft alle functies die ik nodig heb (bellen, sms-en, agenda en mp3 speler).

Aangezien het een lichtgewicht is en bestaat uit plastic, lijkt hij me niet geschikt voor mensen die hun mobiel nog wel 's op de grond laten vallen. Als je er normaal mee omgaat, issie stevig zat.

Geluidskwaliteit is goed. Mijn Sony mp3-speler is net wat beter, maar voor een telefoon mp3-speler een dikke prima.

JHoog 14-01-2009

Ik heb deze telefoon nu ruim 3 maanden en ben er zeer tevreden over.

De belangrijkste argumenten die mij doen hebben besluiten voor dit model te kiezen zijn:
- batterijduur
- licht/compact
- design/ergonomie

Batterijduur:
Hiervoor had ik een Nokia 6310i en deze bleef maar doorgaan; bij laag tot gemiddeld gebruik hoefde deze maar gemiddeld 1x in de 2 weken te worden opgeladen. Met de Nokia 5220 is dat wat te optimistisch maar gemiddeld laad ik deze 1x in de 5 dagen op; bluetooth staat normaal gesproken uit. Zodra de telefoon intensiever wordt gebruikt (mail lezen/internet, bluetooth veel aan, een spelletje) dan gaat het hard en is 1x in de 3 dagen toch wel max. Overall zeer tevreden.

Licht/compact:
Klein (ook weer niet te klein; zie ook bij design) en licht. Spreekt voor zich.

Design/ergonomie:
Belangrijk is vooral hoe de handelbaarheid is; kan ik redelijk een smsje typen, of door de menus heen bladeren. Met mijn middelgrote handen was dit zeer goed te doen hoewel de toetsen op het 1ste gezicht klein lijken is het wat mij betreft prima te doen.

In mindere mate was de muziekkwaliteit ook een argument. Ik gebruik mijn eigen oordopjes; de meegeleverde koptelefoon vind ik te dof klinken.

Nadelen:
- krasgevoelig; ik ben toch redelijk voorzichtig met mijn spullen, maar binnen een paar dagen had ik krasjes op het scherm.
- degelijkheid?; het lage gewicht heeft ook een prijs; het is allemaal dun plastic. Vooral niet te veel laten vallen. Let wel, ik ben een nokia 6310i gewend en die zeker tegen een (of meerdere) stootjes kan.

Als laatste nog een lofuiting over een feature wat voor mij een verassing was dat het reeds op telefoons aanwezig was, nml. de optie Kaarten. Ik maak zelf geen gebruik van een navigatiesysteem, maar met deze optie is dat helemaal niet meer nodig; een soort van offline GoogleMaps; adres opzoeken, route bepalen etc. Ik maak regelmatig gebruik van deze optie.

Mr Evert4 04-10-2008

De telefoon gekozen vanwege zijn lichte gewicht (76 gr), bluetooth mogelijkheid en USB aansluiting.
Ik gebruik de telefoon gewoon als telefoon en niet om te sms'en, webapplicaties, etc.
De telefoon ziet er mooi uit. Gemakkelijke en duidelijke menustructuur. Met PCSuite (van Nokia) kun je heel gemakkelijk je bestanden via de PC beheren, contacten toevoegen, verwijderen of muteren. De muziekkwaliteit heeft mij verbaasd. Wat een helder en duidelijk geluid vooral met de bijgeleverde oortelefoon. Je kunt ook je eigen kop- of oortelefoon ansluiten.
Bluetooth via mijn autoradio werkt perfect en is helder en duidelijk.
Kortom een aanrader wie een telefoon wil zonder al teveel poespas.

Emily 04-10-2008

Ik heb deze gsm vandaag gekocht en ik ben het tot hier toe heel tevreden mee.
Handig menu en alles is heel goed te vinden (je moet geen minuten zoeken waar de mp3speler te vinden is)
De menu is dus mooi duidelijk opgesteld.

Het geluid klikt ook heel goed & over de foto's ben ik heel tevreden.
Een goede degelijke gsm dus tot hiertoe.

wilcos 19-09-2008

Ik heb de telefoon een paar dagen geleden binnen gekregen. Heb de afgelopen dagen alle functies onderhand wel gehad en ben er erg tevreden over.
Ik heb als eerste de muziek kwaliteit getest en die is over de speaker aardig netjes. via de oordopjes klinkt het gewoon geweldig goed voor de telefoon. Ook de radio klinkt goed, erg goed ontvangst. De camera is voor zijn 2 mp ook erg netjes. Mooie scherpe foto's op het scherm van de telefoon en ook op de pc ziet het er netjes uit. Verder ben ik over de vormgeving heel erg goed te spreken. De a-symetrysche vorm spreek mij wel aan in ieder geval. Al met al een heel mooi telefoontje voor niet al te veel geld.